20 marca 2015

...kochany piąteczek...

...dawno tak się nie cieszyłem z rozpoczęcia weekendu, oj dawno. Tyrka dała mi w tym tygodniu  do wiwatu, a dzisiejszy dzień dołożył po całości. W ciągu czterech godzin obsłużyłem trzy imprezy i czarowałem. Teraz padnięty zastanawiam się czy długo jeszcze tak pociągnę i jednak Pantera będzie mogła powiedzieć a nie mówiłam. Nic to, przede mną weekend i wolny poniedziałek mam zamiar odpocząć w Ślesinie i naładować baterie, chociaż straszą powrotem zimy. Zobaczymy, przecież dzisiaj o 23:45 rozpoczyna się astronomiczna wiosna...
***
...oświeciło mnie dzisiaj i w drodze na kolejna imprezę doświadczyłem zaćmienia...słońca. Widok niesamowity, a odczucia różne, kiedy to znienacka zrobiło się ciemniej i mroczniej. Starożytni Egipcjanie rozumiem was dobrze, szacun...

...o tyle tego zaćmienia widziałem,
z prawej strony troszeczkę zaćmiło...
***
...kolejna sprawa, jeżu kolczasty czy ja już o tym nie pisałem, to odpowiedź na pytanie Pantery zamieszczone pod tekstem spacerkiem po muzeum cz.1
Pytanie brzmiało: Dotykałeś tego dębu? Czy to jeszcze drewno, czy już całkiem skamieniało? Znajoma przywiozła mi z wypraw kamień, który przed milionami lat był drewnem, wygląda jak drewno, ale jest jak krzemień.
Oto  odpowiedź udokumentowana zdjęciami: 

...czarny dąb w dotyku przypomina wyschnięte drewno,...
...które wydawałoby się,
że rozpadnie się pod dotykiem palców,
jednak jest twarde...
...skrzemieliny w dotyku to krzemień,
który znajdowało się na polach...
...o fantastycznej strukturze...
***
...jeszcze przed wirusiskiem odbyliśmy spacer z Połówką. Pierwszy raz wyłączyłem automatykę obiektywu i sam łapałem ostrość...


...zabawę z ostrością powtórzyłem również wieczorem. Jaką fajną grę z obiektywem odbyłem i stwierdzam albo ja doopa jestem albo jednak obiektyw za mały...


***
...jednak teraz, prawie każdego dnia, wita mnie słońce a dzięcioł wybija tam-tamy kiedy zmierzam do tyrki... 


***
...jutro Rodziciel organizuje urodziny dla znajomych, zobaczcie co popełniła Połówka...


***
...niedziela coraz bliżej i...już nie możemy się doczekać. Ciekawi???

PS. ...Panterko z tego całego zabiegania usunąłem tekst o Reymondach, który dla Ciebie pisałem. Niestety nie można go odzyskać z pendrive'a. Czeka mnie ponowne rycie w materiałach...