4 czerwca 2014

...Stary Rynek i Malta...

...po zwiedzaniu biblioteki [klik] znalazła się chwila (niecała godzina) na zaliczenie kilku miejsc. Zatem co można zrobić w niespełna godzinę? Po pierwsze Rynek, po drugie knajpki przy Rynku, po trzecie Michał Piróg na Rynku. Jestem osobą spokojną, nie rzucam się z piskiem bo znaną osobę zobaczyłem, kiwnąłem tylko głową i poszedłem dalej. Chociaż z opowieści innych wynikło, że spoko gość jest. Może i jest, ale ja się nikomu nie przypierniczam do stolika. Każdy jest ludziem i swoje sprawy ma...  

...zatem w godzinkę zaliczyłem kawałek Rynku oraz pierogi... 

...fontanna Neptuna...
...kawałek Ratusza...
...figura św. Jana Nepomucena...
...fontanna Apolla...
...w tle Ratusz...

...i tyle. Dopiero mały wgląd w Wikipedię oświecił mnie ile to jeszcze ciekawych miejsc tam jest [klik]. Lekki niedosyt mnie dopadł, chociaż pierogi tak kusiły i gdybym wiedział, że będziemy na nie czekać jeszcze z czterdzieści minut, to poszedłbym w tan: Stary Rynek, ja i aparat... :((

...menu, a pierogi gdzie...

...po sprincie z pierogami, kolejny sprint, tym razem do autokaru. W planie jeszcze Jezioro Maltańskie dla odważnych, bo upał, a dla mniej ambitnych Galeria Malta...

...zbiornik, jezioro, powstał poprzez spiętrzenia rzeki Cybiny (prawy dopływ Warty). Swoją nazwę jezioro wzięło od Zakonu Kawalerów Maltańskich, bowiem zajmuje ono grunty należące kiedyś do kościoła św. Jana Jerozolimskiego za murami. Pierwsze wzmianki o wybudowaniu w tym miejscu ośrodka sportowego sięgają roku 1917 i okresu sportowców (młodych poznaniaków) ćwiczących pod okiem instruktorów organizacji "Sokół". Plan parku miejskiego z Kopcem Wolności opracował  Adam Ballenstaedt...

...prace budowlane rozpoczęły się podczas II wojny światowej, gdy Niemcy zaczęli powiększać istniejące stawy rybne. Po wojnie prace kontynuowano a uroczyste otwarcie odbyło się w 1952 roku. W latach 80. XX wieku jezioro i otoczenie zostało gruntownie zmodernizowane według projektu Klemensa Mikuły i obecnie służy ono jako miejsce do uprawiania sportów wodnych...

...wyjście z Galerii Malta...

...amatorzy sportów wodnych...
...panorama Jeziora Maltańskiego...
...kolejka Maltanka, jedna z ostatnia kolei wąskotorowych w Polsce...
...pierwsza harcerska kolej dziecięca...
...tor regatowy...
...centrum szkoleniowe...
...Kopiec Wolności i Malta-Ski...
...i kolejny widok...
...fontanna na Malcie...
...Termy Maltańskie, zamiast po galerii biegać, wolałbym sobie popływać...
...chyba nie trzeba komentować, nie byłbym sobą...
...spasowałem w połowie drogi, żar lejący się z nieba nie pozwalał do końca nacieszyć się spacerem w akompaniamencie śpiewających trzciniaków. Szkoda, kolejne miejsce czeka na mój powrót...