24 marca 2014

...blaza...

...pisałem wczoraj, że dopadła mnie blaza. Niby wszystko ładnie, pięknie. Jednak Zgaga, swoim pytaniem Co to jest blaza? Może i ja to złapałam?pociągnęła temat dalej...

...zatem, cóż to jest ta blaza? Niby wydawało mi się to łatwe do wyjaśnienia, ale utknąłem. Według Słownika Języka Polskiego: regionalnie:1. bańka, bąbel, pęcherzyk; 2. pęcherz moczowy; 3. dętka w piłce, ale idąc dalej tym tropem blaza to inaczej może być brzuch, kobieta lekkich obyczajów (rzyć jest a blazy ni ma)...

...słowo blaza, zapożyczenie z języka niemieckiego die Blase oznacza pęcherz, na Śląsku jak i w Wielkopolsce, istnieje ono zwyczajowo i jest powszechnie znane, gdzie indziej może określać dętkę...

...w slangu miejskim blaza posiada dwa dość ciężkie znaczenia. Pierwsze określa dziewczynę, której natura poskąpiła urody: A fuj jaka blaza idzie. Drugie określenie dotyczy stanu ciała i ducha jakim obarczony jest delikwent po suto zakrapianej i opalanej narkotykami imprezie: o kurna ale mam blazę, zblazowany jestem...

...i mi bardziej chodziło o stan ducha, o zblazowanie, które z francuskiego blasé oznacza osobę nie interesującą się już niczym, nie potrafiącą zaciekawić się czymś, nie poruszoną przez żadne wydarzenie. Czyli osobę owładniętą totalną nudą i niczym więcej, mającą blazę. Ot i cała tajemnica...

źródło: klik
PS. Przypominam o liczniku....

[EDIT] Licznik został złapany!!! Mamy zwycięzcę!!! [EDIT]