11 listopada 2012

...no to konkurs...

...ale zanim podam zasady, to może kilka słów o autorce książki, bo oczywiście książka jest nagrodą.

Babcię Janinkę (tak wszyscy o niej mówimy) poznałem jakieś sześć lat temu, kiedy to pomagałem jej przez krótki czas przy redagowaniu nowej książki. Pierwsze wrażenie jakie na mnie wywarła to zaskoczenie, bo babeczka w wielu osiemdziesięciu lat w miarę sprawnie posługiwała się komputerem. Szacun. Później parę razy odwiedzałem ją i zawsze nasze spotkanie kończyło się obiadem i targowaniem się o wielkość porcji. Nie było zmiłuj. :)

Weneda (jej pseudonim literacki) napisała wiele książek dotyczące okolic i regionu (baśnie i legendy itp.), w którym przyszło mi mieszkać. W tym roku pani Janinka przekazała miastu swój dom oraz prawa autorskie do książek, które napisała. Podobne postąpiła, przeszło 75 lat wcześniej, Zofia Urbanowska, które całe swoje mienie sprzedała siostrom zakonnym w zamian za opiekę. Jeśli chcecie napiszę o Zofii Urbanowskiej w jednym z kolejnych postów.

A teraz o konkursie...
Konkurs jest prosty: Z czym kojarzy się wam emigracja? Na odpowiedzi czekam do piątku 16 listopada. Najciekawsza odpowiedź zostanie nagrodzona książką z autografem pisarki (z  31 maja br., w momencie przekazywania swoich dóbr miastu). Acha odpowiedzi umieszczajcie poniżej w komentarzach. O wynikach poinformuję 18 listopada.


P.S.Uff... no to umieszczam i niech się dzieje co chce... mam nadzieję, że nie będzie wtopy...

P.S. z 14.11.2012: Zwiększyła się liczba nagród - książek, a co za tym idzie również nagrodzonych będzie więcej. :))
Fundatorem książek jest Miejska Biblioteka Publiczna w Koninie.